Napi útvonaltérképek

Július 3. kedd:
Az utazás első napjára több érdekességet terveztünk. Nagyszalontán ellátogatunk Arany János szülőházához. Aradon a vértanúk emlékművénél tisztelgünk. Lippán megnézzük a török bazárt, a híres máriaradnai búcsújáróhely templomát, majd felsétálunk a solymosi várhoz, ahonnan pazar kilátás nyílik a Maros völgyére. Következő megállónk Marosillye, Bethlen Gábor fejedelem szülőhelye. Déván a várba megyünk föl siklóval. Ezután a Hunyadiak fészke, Vajdahunyad következik. Gyulafehérvárra a kora esti órákban érkezünk.

Július 4. szerda
Ezen a napon a környéken maradunk, összesen 40 kilométernyit buszozunk, de lesz rövid gyalogtúránk. Szászsebesen megnézzük a Szapolyai házat, az evangélikus templomot és a középkori városfal megmaradt  részleteit. Ezután indulunk el a Vörös-szakadékhoz, mely egyórás kellemes séta, különleges látvánnyal. Hazafelé az alvinci kastély romjait nézzük meg. Délután és este a gyulafehérvári várban barangolunk, bejárjuk a három erőd útját.

Július 5. csütörtök
Útra kelünk Székelykeresztúr felé, de előtte útba ejtjük Bod Péter sírját Magyarigenben, majd kalandos túrát teszünk a Remetei-sziklaszorosba. Ezután Balázsfalván keresztül Medgyesre, majd Segesvárra megyünk. Innen már csupán 20 kilométer Székelykeresztúr, ahová az esti órákban érkezünk.

Július 6. péntek
Igazi pihenőnap a testnek és a léleknek. Rövid kaptató után a Jézuskiáltó tetején állított kereszt mellől tekintünk le Székelykeresztúrra, majd a gerincen továbbhaladva hamarosan megpillantjuk a rugonfalvi tavat. A gyalogtúra után jól fog esni az egész napos fürdőzés. Itt nagy hasznát vesszük majd az úti játékoknak: a kártyának, kockának, strandlabdának, stb...

Július 7. szombat
Különleges élményeket tartogat ez a nap. Nem csak azért, mert Szászföldön járunk, hanem azért, mert egy olyan természeti ritkasághoz látogatunk, ami minden képzeletünket fölülmúl. Tehát először megcsodálunk néhány parasztvárat és szász erődített templomot (Szászkézd és Kőhalom) majd eltúrázunk a Hétlétrás vízeséshez. A napot méltán koronázza meg a Brassó belvárosában tett séta és a híres Fekete templom meglátogatása.

Július 8. vasárnap
Mozgalmas és élménydús nap előtt állunk. A sóvidék világritkaságai: a Sóhát és a Só-szoros. Persze mellette egy kis iszapfürdő, bányalátogatás, régi aragonitfeltárás, néhány környékbeli monda, korondi vásárfia.

Július 9. hétfő
Ismét tovább indulunk, most Gyergyó felé. Útközben megállunk Székelyudvarhelyen, Máréfalván a székelykapuk hazájában. Homoródfürdőn borvizet kóstolunk, Csíkszeredán a Mikó várban lévő múzeumba megyünk. Megállunk a "székelyirtás" emlékművénél Madéfalván, szóba ejtjük a híres csíkdánfalvi fekete kerámiát, megnézzük a Maros turisztikai forrását Marosfőn. Átutazunk Gyergyószentmiklóson, hogy felkapaszkodhassunk a Pongrác-tetőre, s onnan hamarosan leereszkedjünk a Gyilkos-tóhoz, majd továbbhaladva elérjük a Békás-szorost. Estére érkezünk vissza Gyergyószentmiklósra, új szálláshelyünkre.

Július 10. kedd
Ez a nap is leginkább a természeti ritkaságoké, bár Gyergyószentmiklóson is körbenézünk, leginkább a római katolikus és az örmény templomban. Elsétálunk a Csíky kertbe, ami botanikai különlegesség. Ezt követően indulunk Vaslábra, ahonnan gyalogtúránk indul a Súgó-cseppkőbarlangba. Feledhetetlen élmény lesz.

Július 11. szerda
Festőien szép útvonalon érkezünk vissza Székelykeresztúrra. A Libánon át, a zetelaki víztározót érintve, egészen le lehet rövidíteni a hazautat. Így marad idő arra, hogy a székelykeresztúri Petőfi emlékeket is meglátogassuk a Gyárfás kertben.

Július 12. csütörtök
Olyan helyre megyünk, ahová az átlagturista általában nem jut el. Közben megállunk rövid nézelődésre a Homorodszentpáli halastavaknál és madárpihenőnél, Oklándon, hogy lássunk hamisítatlan székely portát.  Felemlítjük a közelben lévő Rika erdejéhez kapcsolódóan Attila feleségének temetését. Vargyas előtt mészégető kemencéket látunk, Vargyason pedig a Sütő család festett bútorait és a Dániel kastélyt nézzük meg. Traktorra szállunk, hogy a Vargyas-szoros bejáratához vezető 9 kilométert így tegyük meg. A szorosban az Orbán Balázs barlangig túrázunk.

Július 13. péntek
Igazi pihenőnapunk lesz. Erdei kisvasutazás Vármezőre, fürdés Szovátán a Medve-tóban, esetleg egy kis szekerezés Korond környékén.

Július 14. szombat
Hazafelé is akad még látnivaló. A Tordai-hasadék szikla ormai, a Tordai sóbánya csillogása, Körösfőn a vásárfia beszerzése és a műemlék templom, végül Nagyvárad városi forgataga. Este pedig már mindenki a saját ágyában alszik.